bip.gov.pl
A A A K
SmodBIP

Oświadczenia Majątkowe

Podstawą prawną dotyczącą oświadczeń i informacji o zatrudnieniu składanych przez radnych, burmistrza, zastępcę burmistrza, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierowników jednostek organizacyjnych gminy, osoby zarządzające i członków organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydająca decyzje administracyjne w imieniu burmistrza stanowi art.24 h i art. 24 j ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214,poz.1806).

Osoby, o których mowa wyżej składają:

I. Oświadczenia o działalności gospodarczej prowadzonej przez ich małżonka, wstępnych, zstępnych oraz rodzeństwo, jeżeli działalność ta wykonywana jest na terenie gminy, w której osoba obowiązana do złożenia oświadczenia pełni funkcję lub jest zatrudniona oraz oświadczenia o umowach cywilnoprawnych zawartych przez ich małżonków, wstępnych, zstępnych i rodzeństwo, jeżeli umowy te zawarte zostały z organami gminy, jednostkami organizacyjnymi gminy lub gminnymi osobami prawnymi i nie dotyczą stosunków prawnych wynikających z korzystania z powszechnie dostępnych usług lub ze stosunków prawnych powstałych na warunkach powszechnie obowiązujących.

II. Informację o zatrudnieniu - osoba, której małżonek, wstępny, zstępny lub rodzeństwo w okresie pełnienia funkcji lub zatrudnienia tej osoby zostali zatrudnieni na terenie danej gminy w jednostce organizacyjnej jednostki samorządu terytorialnego, związku jednostek samorządu terytorialnego albo rozpoczęli świadczyć pracę lub wykonywać czynności zarobkowe na innej podstawie w spółkach handlowych, w których co najmniej 50% udziałów lub akcji posiadają jednostki samorządu terytorialnego, jest obowiązana do pisemnego poinformowania o tym fakcie osobę, której składa oświadczenie majątkowe. Obowiązek złożenia informacji dotyczy również przypadku zmiany stanowiska przez małżonka, wstępnego, zstępnego lub rodzeństwo zatrudnionych w podmiotach, o których mowa w zdaniu pierwszym.

III. Oświadczenia majątkowe - wzór oświadczenia majątkowego określa Prezes Rady Ministrów w drodze rozporządzenia.

Udostępnieniu podlegają zawarte w oświadczeniach (I, III) i informacji o zatrudnieniu (II) informacje jawne, stosownie do art. 24i i art. 24j ust. 6 ustawy o samorządzie gminnym.

Dokumenty - Wzory oświadczeń majątkowych:

  1. Wzór oświadczenia majątkowego radnego gminy - pobierz dokument (doc)
  2. Wzór oświadczenia majątkowego wójta, zastępcy wójta, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osoby zarządzającej i członka organu - pobierz dokument (doc)




Opublikował: Jan Prokop
Publikacja dnia: 25.11.2014
Podpisał: Jan Prokop
Dokument z dnia: 16.09.2013
Dokument oglądany razy: 7 910